Deweloperzy będą budować w mniejszych miastach

Data opublikowania: 8 października 2014

Deweloperzy powoli wynoszą się z największych miast Polski i coraz chętniej inwestują w nieruchomości leżące w mniejszych miejscowościach. Powodowane jest to głównie niskim poziomem nasycenia rynku w tych rejonach. Okazuje się, że na przeszło 11 milionów metrów kwadratowych powierzchni handlowej w całym kraju, jedynie 1,9 miliona to te, które znajdują się w miejscowościach liczących sobie nie więcej niż 100 tysięcy mieszkańców. Nie dziwi zatem fakt, że deweloperzy postanowili zmienić ten stan rzeczy i planują zwiększyć inwestycje w nieruchomości leżące w mniejszych miastach.

Deweloperzy budują też w małych miastachJuż w II kwartale 2014 r. zdecydowana większość deweloperów decydowała się na rozpoczęcie projektów w mniejszych miejscowościach. Wykładając fundusze na przygotowanie powierzchni handlowych w miastach poniżej 100 tysięcy mieszkańców można mieć niemal stuprocentową pewność, że inwestycja zwróci się ze sporą nawiązką. Tym bardziej, że Polacy uwielbiają zakupy w galeriach handlowych, a takich obiektów wciąż brakuje w mniejszych miastach. Nie brakuje natomiast przedsiębiorców gotowych na przeniesienie swoich sklepów i firm do tego typu nieruchomości. Deweloperzy nie muszą martwić się o popyt, bo wielu przedsiębiorców tylko czeka na nowe powierzchnie do zagospodarowania.

Duży popyt na powierzchnie handlowe w mniejszych miastach jest widoczny niemal na każdym kroku. W maju otwarto niewielki obiekt handlowy w Oleśnicy i bardzo szybko okazało się, że wynajmujące w nim powierzchnię firmy radzą sobie świetnie, a ich obroty porównywalne są z zyskami podobnych podmiotów działających w miastach wojewódzkich. W najbliższym czasie planowana jest jeszcze budowa centrum handlowego w Mielcu. Powierzchnie tego typu powstają również w Pile, Krośnie i Terespolu. Planowane są też podobne obiekty w Wejherowie oraz nieco większych Olsztynie i Kołobrzegu.

Z danych przedstawionych przez firmę Knight Frank wynika, że w II kwartale br. ponad 50%, a dokładniej 6,3 miliona mkw. powierzchni handlowych znajdowało się w 8 największych aglomeracjach miejskich kraju. Przeszło 3 miliony mkw. to nieruchomości zlokalizowane w miejscowościach liczących sobie 100-400 tysięcy mieszkańców. Porównując te dane do niespełna 2 milionów mkw. lokali handlowych znajdujących się w najmniejszych miastach widać, że deweloperzy rzeczywiście mają jeszcze w nich sporo do zrobienia.

Podobne artykuły

Dodaj swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola wymagana są oznaczone *