Home staging – sposób na lepszą sprzedaż nieruchomości

Data opublikowania: 27 sierpnia 2013

Home stagingHome staging to profesjonalna nazwa przygotowywania nieruchomości do sprzedania lub wynajęcia. Definicja ta obejmuje wszelkie metody pozwalające na podniesienie atrakcyjności danego lokum i zachęcenie do jego nabycia za możliwie najwyższą cenę. Według badań przeprowadzanych przez Amerykanów, prawidłowy home staging pozwala na podniesienie rzeczywistej wartości budynku oraz na przyspieszenie jego sprzedaży nawet o 40%.

To, w jakim stopniu zmieniony zostanie budynek zależy, oczywiście, od jego stanu początkowego. Czasami okazuje się, że wystarczy dobrze posprzątać, przestawić znajdujące się w nim meble i zadbać o atrakcyjniejszy zapach unoszący się w poszczególnych pomieszczeniach. Bywa jednak też tak, że któreś z pomieszczeń wymaga przemalowania albo zmiany poważniejszych elementów wykończeniowych.

Żeby ustalić, co dokładnie jest potrzebne, aby zwiększyć atrakcyjność danego mieszkania, warto zastanowić się, co sprawiłoby, że my sami bylibyśmy w stanie wydać na nie sporą sumę pieniędzy. Pomyślmy, jak można poprawić ogólny wygląd, ale również zadbajmy o detale takie, jak choćby dekoracje, wygodne ustawienie mebli, rozpylenie w powietrzu zapachowego sprayu. Niektórzy profesjonalni home stagerzy dbają nawet o to, aby w trakcie oglądania pomieszczeń, w tle puszczona była spokojna muzyka wzbudzająca w potencjalnym kliencie pozytywne emocje.

Najczęściej praca profesjonalisty parającego się poprawą wyglądu mieszkań na sprzedaż lub wynajem opiera się na wyniesieniu zbędnych przedmiotów, przemeblowaniu i malowaniu ścian. Nierzadko zdarzają się też jakieś drobne naprawy. Poważniejsze poprawki pojawiają się znacznie rzadziej, ponieważ mało osób jest gotowych na wydanie większych kwot, a praca home stagera jest ściśle ograniczona budżetem przygotowanym przez zleceniodawcę.

Chociaż w Polsce home staging nie jest jeszcze tak popularny, jak w USA czy w innych zachodnich krajach, to jednak osoby, które nie potrafią sprzedać nieruchomości, coraz częściej zgłaszają się do specjalistów umiejących „podrasować” mieszkanie. Mimo niechęci do wydawania pieniędzy na nieruchomość, która i tak ma zostać sprzedana, powoli rośnie grupa Polaków rozumiejących, że inwestycje w poprawę wyglądu mieszkania pozwalają na większy zysk z jego sprzedaży i na szybsze znalezienie kupca.

Podobne artykuły

Dodaj swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola wymagana są oznaczone *