Marketing sprzedaży nieruchomości

Data opublikowania: 9 września 2019

Rynek nieruchomości jest obecnie w pełnym rozkwicie, zainteresowanie mieszkaniami na sprzedaż jest bardzo duże. Tak samo jak ilość dostępnych ofert, dlatego ważne jest odpowiednie przygotowanie się do sprzedaży. Może w tym pomóc marketing sprzedaży nieruchomości.

Nieruchomość, jak każde dobro podlegające rynkowemu obrotowi, czasem potrzebuje pomocy, aby zainteresować potencjalnych nabywców. Z pomocą przychodzi tutaj odpowiednio zaplanowana strategia marketingowa.

ilixe48/bigstockphoto.com

W przypadku nieruchomości definicja marketingu jest bardzo pojemna. Może nim być wyróżnienie oferty, prezentacja nieruchomości na żywo, a dla agencji okazja do wypromowania własnej firmy. Jednak na skuteczną sprzedaż wpływ ma jednoczesne podjęcie wielotorowych działań.

Podstawą jest odpowiednie przygotowanie oferty. Musi ona zawierać nie tylko wyczerpujące informacje o nieruchomości, ale również podkreślać jej atuty, czyli to, co czyni ją wyjątkową na tle innych dostępnych na rynku. Może to być np. lokalizacja, widok z okna, czy standard wykończenia. Nie bez znaczenia są też odpowiednie zdjęcia, których wykonanie warto zlecić profesjonaliście. Zdjęcia powinny od razy przykuwać uwagę i zachęcać potencjalnych nabywców do zobaczenia nieruchomości na żywo.

Kolejnym elementem działań marketingowych jest tzw. home staging, czyli przygotowanie nieruchomości przed jej prezentacją. Ten zbiór zasad określa działania, jakie warto podjąć, aby oglądający zobaczyli w nieruchomości swój przyszły dom. To zadanie również warto zlecić profesjonaliście, który patrzy na nieruchomość jak na produkt, który chce sprzedać, a nie jak na rodzinne gniazdo, w którym roi się od wspomnień. Zgodnie z ideą home stagingu mieszkanie prezentowane potencjalnym nabywcom powinno być nie tylko wysprzątane i schludne, ale również pozbawione wszelkich atrybutów osobistych jego mieszkańców. Inaczej oglądający mogą mieć poczucie, że wkroczyli na czyjej terytorium i naruszają prywatność właścicieli, co zakłóci ich odbiór mieszkania, ale również nie pozwoli na jego dokładne obejrzenie.

Sukcesem sprzedaży jest także zidentyfikowanie potencjalnego klienta. Mieszkaniami dwu – trzypokojowymi będą się najczęściej interesowały pary lub rodziny z dziećmi, które często szukają lokali wykończonych, do których mogą się od razu wprowadzić. Kawalerki to oferta dla singli, mieszkania na parterze mogą natomiast zainteresować seniorów, a także ponownie rodziny z dziećmi, szczególnie jeśli do mieszkania przynależy ogródek. Taka wiedza pozwoli nie tylko na określenie grupy docelowej, ale także na dostosowanie do niej oferty, oraz ustalenie, gdzie w danym przypadku najlepiej umieścić ofertę sprzedaży.

W obecnych warunkach rynkowych marketing sprzedaży nieruchomości jest o tyle istotny, że na rynku pojawiają się codziennie nowe oferty, a kupujący są coraz bardziej świadomi, a przez to wybredni. Wydają dużo pieniędzy, często będzie to ich jedyny tak duży zakup w życiu. Trzeba ich więc jakoś zachęcić, aby kupili nieruchomość właśnie od nas.

Podobne artykuły

Dodaj swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola wymagana są oznaczone *