Na co narzekają klienci agencji nieruchomości?

Data opublikowania: 26 listopada 2014

Usługi agencji nieruchomości są bardzo wygodne, ponieważ pozwalają w prosty sposób dotrzeć do szerokiej gamy ofert lokali wystawionych na sprzedaż lub udostępnianych pod wynajem. Mimo to klienci często skarżą się na pośredników. Dlaczego?

Agencje nieruchomości, które pośredniczą w transakcjach zawieranych na rynku nieruchomości, są cenną pomocą zarówno dla sprzedawców i wynajmujących, jak dla kupców i najemców. Ich usługi z pewnością pozwalają zaoszczędzić czas niezbędny do poszukiwania osób zainteresowanych konkretną ofertą. Niemniej jednak znaczna grupa klientów skarży się na agencje nieruchomości, jak i na indywidualnych pośredników. Co takiego robią, że nie podoba się to odbiorcom?

Współpraca z agencją pośrednictwa nieruchomościamiNajwiększa grupa klientów ma pretensje do pośredników o nieodpowiednią wycenę nieruchomości. Nie wynika to jednak z próby oszustwa, a przede wszystkim, ze zbyt dużej ilości ofert, jakie przyjmują biura nieruchomości. Często publikują one ogłoszenia bez sprawdzenia, jaka jest faktyczna wartość lokalu. Z jednej strony rodzi to żal wśród potencjalnych kupców, którzy oglądając lokum widzą, że jego stan jest gorszy, niż się tego spodziewali, a z drugiej budzi podenerwowanie wśród właścicieli, którzy mają pretensję, że biuro tak mozolnie szuka najemcy lub kupca na ich nieruchomość.

Kolejnym zarzutem wysuwanym wobec pośredników nieruchomości jest zbyt mały zakres działań. Żeby wyjaśnić tę kwestię już na początku, agencja podczas przyjmowania oferty powinna uzgodnić, jakie są szczegóły jej usług i co dokładnie będzie robił pracownik zajmujący się określoną nieruchomością. Klient powinien wiedzieć, na czym polega działanie pośrednika i dlaczego rzeczywiście warto mu zaufać. W innym razie, może się okazać, że klient w ogóle nie zauważy efektów pracy biura i nie będzie zadowolony z jego usług.

Ponadto wielu klientów nie do końca rozumie, jakie są ich prawa i obowiązki, a to prowadzi do nieporozumień. Sprawia to, że w momencie, gdy udaje się znaleźć kupca bądź najemcę ich nieruchomości, zaczynają się problemy. Wszystkie punkty podpisywanej umowy powinny być jasne i zrozumiałe dla klienta. W innym przypadku może być niezadowolony, bo okaże się, że jego oczekiwania wobec agencji były większe, niż zakłada to jej oferta. Może też nie mieć świadomości, w jak dużym stopniu będzie musiał współpracować z biurem nieruchomości.

Podobne artykuły

Dodaj swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola wymagana są oznaczone *