Nieruchomości komercyjne podkręcają handel i są dobrą inwestycją

Data opublikowania: 7 października 2015

Nowoczesne usługi biznesowe – BPO, to droga do rozwoju nieruchomości komercyjnych na rynku inwestycyjnym w naszym kraju. Globalne fundusze inwestycyjne widzą duży potencjał w polskim sektorze nieruchomości szczególnie biurowych i handlowych.

Realizacji nowych projektów sprzyja możliwość lokalizacji inwestycji w centrach największych aglomeracji miejskich, a także wysoki zwrot kosztów – dwu, a nawet trzykrotnie wyższy niż w innych krajach Europy. Pozyskanie odpowiednio wykształconych pracowników przy obecnej liczbie studentów w Polsce sięgającej półtora miliona osób, również sprzyja rozwojowi obu rynków.

Nieruchomości komercyjne

fot. lawcain/bigstockphoto.com

Najmniejsza liczba transakcji handlowych w Polsce obejmuje rynek hotelarski, którego rozwój winien być stymulowany rynkiem biurowym i handlowym. Rozwój sieci hoteli nowoczesnych, atrakcyjnie usytuowanych i w dobrej komunikacji z lotniskami oraz obiektami rozrywki, kultury czy atrakcjami turystycznymi powinien rozwijać się wraz z rozkwitem turystyki biznesowej.

Sprzedaż przez internet, czyli e-handel będzie miał znaczący wpływ na rynek sektora logistyczno-magazynowego, mimo iż obecnie stanowi tylko 5% wartości sprzedaży detalicznej. Amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe Amazon prowadzące największy na świecie sklep internetowy, wynajmuje 320 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni magazynowej w Polsce pod potrzeby klientów niemieckich. Przewidywane uruchomienie sprzedaży eksportowej polskich sklepów internetowych, winno zaowocować nowymi projektami magazynowymi.

Rosnący popyt na powierzchnie biurowe sięgający w ostatnich latach do 20% powoduje szybki wzrost liczby transakcji na rynku biurowym, wymagającym nowoczesnej aranżacji wnętrz i komfortowego zagospodarowania przestrzeni. W polskim sektorze BPO działa już 360 firm świadczących w większości usługi o międzynarodowym zasięgu. Zmieniło się podejście inwestorów i klientów do centrów handlowych, które oprócz zakupów oferują rozrywkę i edukację. Przykładem jest Centrum Riviera w Gdyni sprzedane za 291 milionów euro, posiadające piękne i przytulne wnętrza, zachęcające do miłego spędzenia wolnego czasu, będące najnowocześniejszym centrum handlowo-rozrywkowym w Trójmieście.

Podobne artykuły

Dodaj swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola wymagana są oznaczone *