The Edge – najinteligentniejszy budynek na świecie?

Data opublikowania: 28 października 2015

Deweloperzy budynków biurowych wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu firm chcących przyciągnąć i utrzymać najlepszych pracowników, uatrakcyjniają środowisko pracy oraz aranżują nowocześnie przestrzeń biurową. Powstają zatem budynki ekologiczne i oszczędne energetycznie z niskimi kosztami eksploatacji, oraz z całym zapleczem rekreacyjno-sportowym.

The Edge - najinteligentniejszy budynek na świecieWprawdzie budynek The Edge nie posiada dodatkowego zaplecza, ale jest sam w sobie ewenementem na skalę światową. Firma Deloitte w 2008 roku rozpoczęła budowę swojej najnowocześniejszej siedziby zlokalizowanej w Amsterdamie, którą otwarto w listopadzie 2014 roku. Firma ta jest światowym liderem w dziedzinie usług podatkowych, audytorskich i doradczych wraz z obsługą finansową przedsiębiorstw za pośrednictwem ponad 100 biur zlokalizowanych na całym świecie.

Na czym zatem polega niezwykłość tej siedziby?

Zastosowana mnogość rozwiązań technicznych i technologicznych w biurowcu klasyfikuje go na pierwszym miejscu w rankingu ekologicznych rozwiązań. Całodobowe sieciowe kamery monitorują i nagrywają nawet w podczerwieni wysokojakościowe obrazy. Śledzą one wszystkie poczynania pracowników i zachowują w pamięci ich codzienny grafik. Pracownik staje się „podporządkowany” budynkowi, który rozpozna jego auto i pokieruje na wolne miejsce parkingowe. Następnie zaprowadzi pracownika do wolnego biurka i dostosuje temperaturę oraz oświetlenie miejsca pracy do warunków, w których zatrudniony lubi pracować.

System pracy zwany „hot deskiem” nie przypisuje stałych miejsc pracy, natomiast pozwala zredukować koszty powierzchni biurowej dla zatrudnionych, których charakter pracy nie wymaga stałego pobytu w biurze, a zatem w pomieszczeniach nie ma pustych, oświetlonych stanowisk pracy. Holenderski biurowiec The Edge jest najinteligentniejszym i najbardziej ekologicznym budynkiem na świecie, gdzie podstawową koncepcją było stworzenie środowiska sieciowej komunikacji dialogu i współpracy między pracownikami.

Podobne artykuły

Dodaj swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola wymagana są oznaczone *