Wygląd nieruchomości najbardziej wpływa na jej sprzedaż

Data opublikowania: 25 sierpnia 2015

Home staging, to pojęcie, które od niedawna jest obecne na naszym rynku nieruchomości i nabiera coraz bardziej na znaczeniu. A co to dokładnie znaczy?

Sprzedający mieszkanie, winien je tak przygotować, aby kupujący miał ochotę w nim zamieszkać. Wygląd mieszkania i jego funkcja muszą być dostosowane do potrzeb kupującego. Inaczej ma wyglądać mieszkanie studenckie, inaczej dla rodziny z małymi dziećmi, a zupełnie inaczej dla starszego małżeństwa. Odpowiednie przygotowanie i wyposażenie umożliwi szybszą sprzedaż za dobrą cenę, przy niewielkich nakładach na jego „dostosowanie”.

Home staging

fot. Yastremska/bigstockphoto.com

Uwypuklenie zalet sprzedawanego mieszkania nie wymaga przeprowadzenia remontu lecz gruntownego sprzątnięcia i usunięcia zbędnych urządzeń oraz osobistych przedmiotów. Na własne mieszkanie musimy spojrzeć jak na „produkt do sprzedaży”. Przywiązanie do ustawienia mebli, bibelotów i rzeczy osobistych może być przeszkodą w dostosowaniu lokalu do gustu kupującego. Należy spojrzeć na mieszkanie okiem „osoby obcej” bez emocjonalnego przywiązania do niego, dlatego pomocni mogą być fachowcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę w tym zakresie.

Szczegóły, o które należy zadbać to: czystość mieszkania, jasność ścian, niezbędne wyposażenie i umeblowanie. Mieszkanie nie powinno być zagracone, a na ścianach nie mogą wisieć obrazki osobiste i zdjęcia, które dają wrażenie klientowi, że nie jest „u siebie”. Zbyt duża ilość mebli zmniejsza „przestrzeń” i czyni mieszkanie mniejszym. Brak umeblowania (dla klientów nie posiadających zmysłu aranżacyjnego), może stanowić przeszkodę w możliwościach zagospodarowania przestrzeni lokalu.

Home staging jest coraz częściej oferowany bezpłatnie przez biura obrotu nieruchomościami, w ramach umowy sprzedaży. Ze względu na niskie nakłady i dużą skuteczność „domowa inscenizacja” cieszy się coraz większą popularnością w wielu krajach europejskich i zaczyna być coraz częściej praktykowana u nas. Zaaranżowane na nowo mieszkania i domy sprzedają się szybciej i za większe pieniądze z korzyścią dla obu stron – dla sprzedającego i nabywcy.

Podobne artykuły

Dodaj swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola wymagana są oznaczone *