Wykorzystanie wideo do promocji nieruchomości

Data opublikowania: 27 czerwca 2019

W branży sprzedaży nieruchomości niezwykle istotna jest dobra prezentacja oferowanego mieszkania. Tutaj z pomocą idą materiały wideo, dzięki którym można w ciekawy i autentyczny sposób dokładnie przedstawić dane mieszkanie. Osoby zainteresowane nieruchomością będą bardziej świadome standardu i dzięki temu tylko faktycznie chętne osoby zgłoszą się na oglądanie. W ten sposób można liczyć na szybsze sfinalizowania transakcji, a samo ogłoszenie na pewno zyska na atrakcyjności, co będzie pozytywnie wpływać na przyszłość.

Wideo w branży mieszkaniowe rozwija się dość wolno. Chętniej wykorzystują go apartamenty na krótki wynajem turystyczny, tworząc w ten sposób atrakcyjny materiał marketingowy. Coraz częściej można też się spotkać z tzw. wirtualnym spacerem, czyli specjalnym filmem reklamowych, który daje możliwość „poruszanie się” po danym mieszkaniu. Za pomocą takiego filmu można obejrzeć każde pomieszczenia w perspektywie 180 stopni.

Kuzma/bigstockphoto.com

Głównym celem każdego filmu firmowego jest promocja nieruchomości, dlatego przed rozpoczęciem produkcji niezbędne jest napisanie scenariusza, by cały materiał w kilka minut rzetelnie i atrakcyjnie prezentował daną inwestycję. Na wstępie należy zastanowić się, kto ma być odbiorcą tego filmu oraz jakie hasło reklamowe ma mu przyświecać. Następnie należy rozpisać poszczególne sceny – plan bliski, daleki, ujęcie z drona, detale, ewentualne wywiady z przedstawicielami firmy.

W zależności od budżetu film można nagrać samodzielnie lub zlecić to profesjonalnej firmie. Koszt będzie drastycznie różny, bo cena za film promocyjny można wynieść od 1000 do 6000 zł. Pułap cenowy wynika z czasu nagrania oraz rodzaju użytych kamer i zaangażowania aktorów. Samodzielne nagranie smartfonem sprawdzi się do mediów społecznościowych, gdzie jakość nie jest najważniejsza, bardziej liczy się pomysł prezentacji i przekaz, jaki dany film za sobą niesie. Natomiast, jeśli film ma promować usługi firmowe na stronie internetowej lub ma być wysłany do klientów, zaleca się zaangażowanie profesjonalnych operatorów kamery, którzy szereg ujęć połączą w spójną i przyjazną dla oka całość.

Podobne artykuły

Dodaj swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola wymagana są oznaczone *