Ogłoszenie sprzedaży domu – jak przyciągnąć uwagę poszukujących?

Ogłoszenie sprzedaży domu – jak przyciągnąć uwagę poszukujących?

Na portalach z ogłoszeniami o sprzedaży nieruchomości znaleźć można setki ofert. Jeśli zależy nam na tym, aby to właśnie nasze ogłoszenie przyciągało uwagę potencjalnego kupującego, warto poświęcić trochę czasu na jego odpowiednie przygotowanie. Jak sprawić, aby ogłoszenie wyróżniało się i przyciągało poszukujących domu?

Osoby zainteresowane zakupem domu zwykle śledzą wiele portali z ogłoszeniami, a na każdym z nich przeglądają mnóstwo ofert. Każdy sprzedający chciałby, aby to jego ogłoszenie budziło największe zainteresowanie, co może przyspieszyć sprzedaż nieruchomości. Dobre ogłoszenie sprzedaży domu to takie, które przyciąga nie tylko treścią, ale też stroną wizualną.

Gdy wystawiamy dom na sprzedaż, w pierwszej kolejności zależy nam na tym, aby kupujący w ogóle nasze ogłoszenie zauważył i kliknął w nie, aby dowiedzieć się więcej o naszej ofercie. Pierwsze, co widzi osoba przeglądająca portal z ogłoszeniami, to tytuł oraz zdjęcie. Najłatwiej jest w tytule umieścić informację o wielkości nieruchomości, np. „na sprzedaż 2-piętrowy dom o powierzchni 150 mkw”. Jednak większość ogłoszeń ma takie właśnie tytuły. Lepiej więc postarać się znaleźć coś, co wyróżnia naszą nieruchomość i podkreślić to w tytule ogłoszenia. Może jest to nowoczesna bryła, spokojna okolica, albo pięknie zagospodarowany ogród? Wspominając w tytule o unikalnych cechach nieruchomości, można wyróżnić ją spośród pozostałych, a dodatkowo trafić do tych, którzy poszukują właśnie takiego domu.

Kolejnym ważnym elementem jest opis nieruchomości. Oferta powinna zawierać podstawowe informacje, czyli metraż, lokalizację, rok budowy, stan techniczny, liczbę pomieszczeń, opis dodatkowych udogodnień, takich jak ogród, garaż, czy piwnica. Najlepiej jest wymienić te cechy w punktach, aby czytający ofertę mógł łatwo się z nimi zapoznać i ocenić, czy właśnie tego szuka.

Oprócz standardowych informacji o nieruchomości w ofercie warto opowiedzieć coś więcej o okolicy, w której położony jest dom. Przygotowując opis, należy zastanowić się, do kogo skierowana jest oferta, kto potencjalnie mógłby zainteresować się tą nieruchomością i na czym może takiej osobie zależeć. Jeśli naszym potencjalnym kupującym jest rodzina z dziećmi, warto podkreślić bliskość przedszkola lub szkoły, czy dostępność placu zabaw. Z kolei dla osób starszych ważna może być odległość do najbliższego przystanku autobusowego lub to, że dom znajduje się w spokojnej okolicy.

Z punktu widzenia kupującego pomocne jest zamieszczenie w ogłoszeniu planu domu oraz działki, aby mógł on od razu sprawdzić, czy odpowiada mu układ i liczba pomieszczeń. Niezbędne są również zdjęcia domu – wykonane zarówno wewnątrz, jak i pokazujące budynek od zewnątrz oraz jego otoczenie. Zdjęcia powinny w jak największym stopniu oddawać stan faktyczny nieruchomości, nie zaszkodzi jednak zadbać o szczegóły i nieco przestrzeń zaaranżować, aby zachęcić kupujących. Coraz bardziej popularne jest również dodawanie do ogłoszenia wirtualnego spaceru po domu, dzięki któremu kupujący może dokładnie obejrzeć pomieszczenia oraz budynek z zewnątrz. Taka wirtualna wizyta pozwala lepiej wyobrazić sobie przestrzeń, a także zaprezentować unikalne rozwiązania zastosowane w domu.

Dodaj komentarz