Dlaczego warto kupić mieszkanie przed końcem roku?

Dlaczego warto kupić mieszkanie przed końcem roku?

Najlepszym momentem na zakup mieszkania jest przełom roku. Wówczas banki oraz deweloperzy są bardziej skorzy do negocjacji, aby podreperować swoje wyniki sprzedażowe. Porównując dane z ostatnich lat, w grudniu można liczyć nawet na kilkanaście tysięcy złotych upustu. Gorący okres trwa do Wigilii, później wiele placówek i firm ma świąteczną przerwę. Warto zatem skorzystać z atrakcyjnych warunków u dewelopera bądź w banku, gdyż najbliższe miesiące dla całej branży mieszkaniowej będą bardzo trudne.

Z zakupem wymarzonego mieszkania warto czekać do końca roku ze względu na zasadę, że średnia cena metra nowo wybudowanego mieszkania w czwartym kwartale zawsze jest niższa niż w trzecim. Obrazują to statystyki z ostatnich lat, gdy za metr kwadratowy płaciło się około 200 złotych mniej. W ten sposób można zaoszczędzić około 5 tysięcy złotych przy zakupie nieruchomości. Natomiast prowadząc indywidualne negocjacje można liczyć na udzielanie większych rabatów. Rok 2021 będzie zdecydowanie najtrudniejszym jeśli chodzi o opusty. Rosnące stopy procentowe i inflacja nie sprzyjają promocjom w branży mieszkaniowej. Niemniej stale można liczyć na znacznie tańszą, a czasami nawet bezpłatną komórkę bądź miejsce postojowe. Promocje często dotyczą też możliwości wykończenia danego lokalu mieszkalnego.

Zdecydowanie trudniej w tym roku będzie o zniżki bankowe. Kredyty już są droższe o 20 procent niż jeszcze trzy miesiące temu. Wszystko za sprawą drastycznego wzrostu stóp procentowych. Nic więcej dziwnego, że wniosków o pożyczkę hipoteczną wpływa znacznie mniej. W grudniu jednak jest znaczniej więcej możliwości negocjacyjnych i można liczyć na lekką obniżka prowizji bankowej. Dzięki temu w przypadku wieloletniego kredytu da się zaoszczędzić 5-7 tysięcy złotych. Zgodnie z raportem przeprowadzonym przez HRE Investments większość banków (5 na 9) decyduje się na grudniowe promocje dla kredytobiorców. W przypadku firm deweloperskich w ostatnim czasie tylko 6 spośród 16, które wzięto pod uwagę w badaniu, wprowadziło dodatkowe akcje rabatowe dla swoich klientów.

Dodaj komentarz